wtorek, 30 marca 2010

Rozważania dotyczące gry

Zawsze mnie zastanawiało czemu gracze tak ochoczo grają w Metina? Muszę się przyznać, że ostatnio w tę grę grałam aktywnie ponad rok temu - przy czym nie byłam, żadnym noobkiem. Udało mi się z powodzeniem prowadzić wojowniczkę i szamaknę jednocześnie co spowodowało, że miałam przez dobrych kilka miesięcy dwie postacie w top15 jednego z polskich serwerów. Osiągając przy tym levele powyżej 75+.

No i jako, że mam rozległą wiedze o grze postanowiłam postawić tegoż bloga - ale nie o tym miało być.

Zawsze zastanawiało mnie co sprawia, że ludzie tak ochoczo grają w Metin2 podczas gdy na naszym rynku jest wiele więcej spolszczonych gier mmorpg wartych uwagi. Tak więc gdzie leży źródło sukcesu metina?

Głównie w słabych łączach internetowych i komputerach sprzed kilku lat jakie sobie nie radzą z najnowszymi produkcjami. Nie wiem gdzie trafiłam na artykuł dotyczący konfiguracji sprzętowej polskich graczy ale mniejsza z tym - z artykułu wynikało, że około 60% polskich komputerów ma dobrych kilka lat i nadaje się już do wymiany. Jak jest z łączami internetowymi to chyba każdy z was wie - obecna średnia w polsce to około 1 Mb


Takie a nie inne parametry powodują, że większość już przy ściąganiu innej gry do niej się zniechęca (przykładowo taki Runes of Magic to ponad 5GB danych podczas gdy Metin2 jakieś 500MB ?).

Fakt faktem spora część z graczy Metin2 nie zdaje sobie sprawy z faktu istnienia wielu spolonizowanych gier mmorpg. Pozwolę sobie wymienić tu kilka z nich: Runes of Magic, Last Chaos, 4Story, Nostale, Rappelz, KalOnline, Age of Conan - o czymś zapomniałam? Mozliwe, bo wciąż wychodzą nowe spolszczone tytuły.

W Metinie nie uświadczymy częstych aktualizacji i konkursów w jakich wygrać można nawet nagrody rzeczowe. Za to gracze Last Chaos co tydzień dostają nową aktualizację gry - nie wspominając już o Runes of Magic gdzie prawie codziennie gracze są zaskakiwani eventami, konkursami i okazjami z IS.
Będąc przy konkursach RoM warto wspomnieć, że jakis miesiąc temu przez kilka kolejnych dni polscy gracze mieli okazję wygrac po 1000 Euro podczas gdy wczoraj zakończył sie konkurs na komiks z gry gdzie wartość nagród przekroczyła ponad 1000 złotych. (do wygrania były: oprogramowanie, myszki VoiP, pudełkowa wersja gry, koszulki i przedmioty do gry).

Jak widzicie istnieją spolszczone mmorpg gdzie gracze są poprostu rozpieszczani przez wydawców. Co na to wydawcy Metin2? Nic... porządna aktualizacja jest średnio raz na 6 miesięcy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz